18. 3. 2011.

Zlatni pehar je Tanjin, pobede su naše.

srebrna medalja + ponos
Nekako poluzvanično je početkom nedelje na sajtu i u našim e-mail sandučićima osvanulo obaveštenje o izmeni rezultata trke Maraton maratona, održane u subotu, 12.03.2011. - Tanja Stojanovski je prva, a ja sam druga. Moje prvo srebro!!!

Eto, tako je to sa trkama kod kojih plasman zavisi od broja postignutih krugova i od vremena u kojem se to učini - moguće je da se sudija zabroji, da upiše dodatni krug ili da izbriše jedan, i da se ceo brod prevrne. Nažalost, taj brod se prevrnuo 24 sata nakon što smo se slikale na pobedničkom postolju, spakovale stvari i otišle kućama. U privatnom razgovoru u nedelju uveče, Tanja i ja smo se složile da rezultati možda nisu regularni. Onda smo kontaktirale organizatore, koji su već imali sumnju u vremena (ali možda nisu smatrali da je potrebno proveravati ih, što je greška koju posle ovoga sigurno neće ponoviti) i stvar je počela da se rešava.

Razlog zbog koga o tome nisam pisala ranije, još u ponedeljak ili utorak, kada su stvari postale poznate je taj što sam čekala nekakvo saopštenje od organizatora trke, ARK Eko maraton. Tek sada, iako još nije objavljen zvanični izveštaj organizatora, poznati su zvanični rezultati i znamo šta nam je dalje činiti - dobićemo nove diplome, a Tanja i ja ćemo se razmeniti peharima i medaljama.

Dakle, iako je još uvek u toku proces utvrđivanja činjenica i sastavljanja zapisnika, mogu da vam kažem da sam na ultramaratonu osvojila srebro sa rezultatom 48km, 05:57:25.

Bravo ja! ;)

No, za sve novopečene utlramaratonce, par saveta da se spreče ovakvi problemi (koje meni niko nije dao  i nekako se ostavi svakom trkaču da ih nauči na svom primeru, a čini mi se da su vrlo bitni):

  1. Pre starta pronađite svog sudiju. Možda niste znali da svako ima svog sudiju, e, pa, sad znate. Pojurite ga/je i predstavite se pre nego što krene trka. 
  2. Po završetku svakog kruga pronađite svog sudiju i javite mu/joj se - ovo je OBAVEZNO! Sudije su ljudi i može se desiti da protrčite dok oni vezuju pertle ili uzimaju gutljaj vode. Skrenite im pažnju da ste prošli!
  3. Nosite štopericu, najbolje onu koja može da "zapamti" krugove. Naš veliki ultramaratonac Slave (Slavko Šećerov) nosi jednu takvu, i ona mu pomaže da uvek zna kada je i gde je stao da popije pivo na svojim ultramaratonskim poduhvatima od 12 i 24h. Neretko tačnije i od svojih sudija.
  4. Ako imate osećaj da nešto ne valja - pitajte. Pitajte svog sudiju, pitajte glavnog sudiju, pitajte druge trkače. Prednost trka koje se trče u krugovima je da su običnom posmatraču prilično transparentne. Od trkača ne treba očekivati ni da znaju kako se zovu, a naročito ne ko je pre ili posle njih u trci, ali posmatrači su to verovatno primetili. 
  5. Posle 6h trčanja nećete znati kako se zovete, i zato ne računajte mnogo na svoju moć rasuđivanja, pamćenja, brojanja krugova. Nema šanse da prebrojite krugove. Beležite nekako. Ili neka drugi beleže za vas.
Srećno ultramaratonisanje!
_______________________________________

4 коментара:

  1. Meni su ovi rezultati i vremena totalno random, sreća pa nije bila neizvesnija trka, tu je moglo svašta da bude...

    Pre neki dan sam se setio da smo tokom poslednjeg kruga trčali i razgovarali sa Draganom Ćirićem, sad ispade on stigao tri minuta pre tebe na cilj, a ti da si poslednji krug trčala više od petnaest minuta umesto ispod trinaest kao što sam štopovao...

    Druga stvar, iako nema sumnje da je Tanja bila prva (iako su nas greškom sudija deset kilometara ubeđivali da si ti), po ovome ispada da te je zaobišla za ceo jedan krug plus završila sedam minuta pre tebe, znači oko dvadeset minuta da je bila ispred... Jes' da je bila brža ali ipak mi to deluje kao prevelika razlika...

    Jbg, kad nije Petar brojao za obe, ne bi bilo ovoliko frke i problema :)

    ОдговориИзбриши
  2. Dažd, totalno je random, ali moguće je da i nije tačno, nego smo do vremena došli konsenzusom, sabiranjem, i pregovaranjem oko toga šta je bilo moguće, a šta ne. Ovo je zvučalo najverovatnije, s obzirom na vremena ostalih takmičara i tako te neke stvari.
    Sledeći put ćemo biti obazriviji!

    ОдговориИзбриши
  3. Da, stvarno mi je krivo. Nauk za ubuduće, ako opet budem sudio, biram one koje znam, nema šanse da pogrešim. X, saveti su ti super, ali treba ipak malo ozbiljnije sudije da se dovedu. Ili bolju obuku za njih, lakše je sudiji da vikne i da se javi takmičaru nego obrnuto.

    ОдговориИзбриши
  4. Ne morate vi nista. Sve je na brojacima tj organizatoru..... Sve savete koje si dala su pod obavezno. Ja sam to sve prosla na svojoj prvoj (i jedinoj) ultri. Nisam znala sta me ceka, a nisam ni morala jer su oni znali sta treba. Zato cu opet da idem na Sri Cinmoj ultramaraton a ne na ovaj. Tacka.

    ОдговориИзбриши