18. 1. 2011.

Đavolje potkolenice

Desna potkolenica je đavolje igralište.

Opet me bole potkolenice! Zarad boljeg pregleda situacije na terenu i zadovoljavanja znatiželje mojih najvernijih čitalaca, zonu najvećeg bola sam označila zvezdicom. Ova zona se malo širi ka unutrašnjoj i zadnjoj strani lista. Takođe, navijam za Partizan (zato je crvena zvezda jednako bol. shvatate?).

Znam da se bol u potkolenicama vezuje za početak treniranja, al' kod mene to nikad nije tako - ja sasvim dobro podnosim započinjanje, nastavljanje je to koje mi predstavlja problem. Prošle godine se ovakav jedan bol javio pred sam maraton, a nakon poslednjeg treninga dužine. Ne znam otkud, kako i zašto je rešio baš tad da se pojavi, ali znam koliko me je na samoj trci mučio.

I ne znam šta je u mom trenutnom planu i programu treniranja učinilo da me naprasno zabole potkolenice. Verovatno je nešto duža pauza (oko deset dana zaključno sa praznicima) i nagli povratak treniranju plus nove patike dvaput nedeljno plus promena terena sa pretežno trake na pretežno asfalt doprinela ovome.

Važno je da me za sada taj bol ne ometa. Nadam se da će i nastaviti da me ne ometa! Pa bila sam ipak vredna, stavljala led, antiinflamatorne kreme i istezala se pošteno, sve u nekakve ritualne vudu svrhe da se bol ne pojača. Još sam razmišljala o tome da zamenim jedan trkački trening plivačkim, kao i da motrim na podlogu na kojoj treniram.

Kako su vaše potkolenice? I, još bitnije, kako sprečavate bol u nogama? 

_________________________________

Slika: Muscles of the front of the leg; Anatomy of the Human Body - Gray's Anatomy* (izdanje iz 1918)

_________________________________

*Jasno, serija je nešto novijeg datuma. Takođe, serija je "Grey's anatomy". I Google će pre da pomisli da si pogrešio spelling, ali da te ipak zanima serija, nego da te zanima najstariji i najduže korišćeni anatomski atlas. 

4 коментара:

  1. Mene boli samo na dodir, pa ignorišem. Baš pored same kosti. Sigurno je zbog povećanja intenziteta. Cenim da je samo bitno da zbog bola ne promeniš način gaženja. Ako se to desi, prekidaš, pa lečiš. Ne može baš sve da se predupredi.
    Naravno X, samo jedan klub!

    ОдговориИзбриши
  2. hehehehe..... ovo ozbiljno preti da ode u off topic ;)... ali, ja to vidim ovako:
    jin - jang
    crno - crveno
    plus - minus
    sreća - bol.....
    dakle, tvoj izbor je sasvim logičan :)))))

    a sad , ozbiljno.
    potkolenice sam umela da osećam prilikom treninga brzog hodanja.
    srećom do sada nisam imala ozbiljnijih smetnji pri trčanju, ali u poslednje vreme me kolena podsećaju na svoje postojanje :(

    PS gledajuci sliku.... zasto potkolenica, zasto ne nadzglob? :)

    ОдговориИзбриши
  3. jes da se stalno ponavljam, ali ladan tuš (voda je zimi baš baš hladna) posle treninga na potkolenice i noge.

    ognjen savetuje i vitamin D3, pa probaj da se suplementuješ :)

    ОдговориИзбриши
  4. licno iskustvo - taj deo me u dalekoj proslosti boleo kad bih promenila teren ili obutju, kad bih naprasno odlucila i trcala jako lagano/ili, naprotiv, intenzivno; i kad ubacim sasvim novu fizicku aktivnost na repertoar.

    i 'leba mi, bolelo me jedared tri meseca.. ali sam otupela i ignorisala, koliko sam mogla, jer mi rekoshe doktori da je normalno.. kao i drugi mali slatki bolovi posle/u toku treninga :)

    ОдговориИзбриши